Múlt héten részt vettem a Mobile Hungary konferancián, ahol első kézből értesülhettünk róla, hogy hatalmas újításokra számíthatunk a Google Analytics terén, melynek célja, hogy az üzleti folyamat minden pontját mérni lehessen - akár még az offline vásárlásokat is beleértve.
Mik az újítások?
- egyszerűsített követőkód és optimalizált cookie kezelés
- session alapú mérés helyett átállnak a látogató alapú mérésre
- importálhatunk adatokat a Google Analytics-be a CRM rendszerből (pl. ügyfél azonosítók)
- egyedi dimenziókat és elemzéseket hozhatunk létre az importált és a GA által rögzített statisztikai adatokból
Hova vezet ez? Mi a cél?
A cél az, hogy egy adott látogató minden egyes lépése követhető legyen a Google Analytics segítségével és hogy eddig elképzelhetetlen mélységekig le tudjunk ásni a rendelkezésre álló adatokba. Az új rendszerrel lehetőség nyílik, hogy hűségkártyával történő fizetéseket, hírlevél konverziót, vagy akár az egyedi kupon és QR kódokat is felhasználói azonosítóhoz rendeljük és a Google Analyticsben követhessük az adott ügyfél minden "lépését". Mivel minden adatot a felhasználó egyedi azonosítójához fog rendelni a Google rendszere, így pontosan tudni fogja, hogy én, mikor, milyen eszközön, milyen cégnél vásárolok és milyen termékek/szolgáltatások érdekelnek.
Ijesztő vagy áldásos helyzet ez?
- Kereskedői oldalról rettentő sok lehetőséget látok benne, hiszen ilyen mélységben még sosem volt lehetőségünk elemezni a vásárlóink viselkedését.
- Magán emberként csak az a kérdésem, hogy mikor fogják a rólam rögzített információkat a Google fiókomhoz rendelni? És mikor fogok először teljesen személyre szabott ajánlatot kapni a Google-től? Vagy mikor fog megjelenni az első névre szóló keresőhirdetés a szemem előtt?
Természetesen az aggályomra (ami más fejében is jogosan merül fel az elhangzottak alapján) meg van a Google hivatalos válasza, miszerint nem fogják az azonosítókat konkrét Google felhasználói fiókokhoz rendelni (persze mi mást mondhatnák)...
Ti mit gondoltok?